4 grunner til at digitale skjermer tar over for annen skilting

I dagens dynamiske detaljhandel er tradisjonell skilting ikke lenger en økonomisk ansvarlig investering, siden den ofte må byttes ut og i tillegg kjemper for å fange forbrukernes interesse når det konkurrerer med moderne digitale skjermer. Forbrukerne må bli fengslet, og digitale skjermer – spesielt av LED-varianten – viser seg i stadig større grad å være den mest effektive måten å oppnå dette på.

Her er 4 grunner til at digitale skjermer tar over for annen skilting:

ENKELT BYTTE AV INNHOLD

Mens tradisjonell skilting krever en fysisk oppdatering og utskifting på stedet, kan LED-innhold tilpasses og endres eksternt. Innholdsstyring er funksjonelt på tvers av et stadig voksende utvalg av plattformer, og ettersom teknologien går videre, blir CMS bare mer og mer allsidig. Vi muliggjør fjernstyring og diagnostikk av skjermene bare ved å trykke på en knapp. Dette gjør det mulig for bedriftsledelsen eller andre med tilgang, å endre alle skjermene i et nettverk eller LCD-skjermer hvor som helst, på en hvilken som helst geografisk plass.

Man kan ta raskere beslutningsprosesser, og dette øker din evne til å utnytte ditt nye eller eksisterende displaynettverk til å levere målrettet og engasjerende innhold. Kapasiteten til å styre skjerminnholdet gir eksterne innholdsforvaltere en umåtelig forbedring i fleksibilitet, og lar innholdet oppdateres i sanntid for å holde forbrukerne informert og engasjert. Det er avgjørende for skilting å være aktuelt, og den forbedrede mobilstyringsfunksjonen til digital skilting er et uvurderlig verktøy for å oppnå akkurat det.

TILPASSNING

En annen av de store fordelene som digital signage-løsninger har over sine statiske forfedre, er deres dynamiske tilpasningsevne. Ikke bare er innholdshåndterere i stand til å raskt endre og oppdatere deres digitale innhold fra hvor som helst i verden, men de kan også fullt ut tilpasse størrelse, form og krumning av LED-skjermen. Ønsker du en ultra-tynn skjerm som kan henges fra taket? Eller kanskje en buet skjerm som bryter helt rundt en kolonne i butikken din? Med våre LED-skjermer er dette valget helt opp til deg.

INTERAKTIVITET

Den eneste handlingen en forbruker kan engasjere seg i med statisk skilting, er å se på det. Ingenting annet skjer. Skiltet endres ikke, det tillater ikke forbrukerne å delta i opplevelsen, og til slutt blir det ganske enkelt ignorert. Med digitale skjermer kan forbrukerne ta en aktiv rolle i sin egen kundeopplevelse med skilting som ber om samhandling. Våre LED-skjermer er tilgjengelige med innebygde kameraer som kan identifisere forbrukerens alder, kjønn og følelser. Den informasjonen som blir samlet inn av disse innebygde kameraene brukes til å presentere forbrukeren med spesifikt målrettet innhold som han eller hun kan kommunisere med umiddelbart.

Den mest effektive måten å holde forbrukerne engasjert på, er at de skal kunne kommunisere direkte med innholdet foran dem, og selv om de fleste LED-skilt løsninger ikke har berøringsskjerm, bør det ikke betraktes som en begrensende faktor. En tendens til å engasjere forbrukerne uten bruk av berøring er bare å oppmuntre til mobil samhandling i stedet. Alle har en smarttelefon, og innholdsforvaltere bruker i økende grad sine digitale skjermer for å dra nytte av det faktum.

SOSIAL MEDIA INTEGRASJON

Integrering med sosiale medier i displayinnhold er relativt vanlig i dagens detaljhandel miljø. Forbrukeren bryr seg om hva andre gjør, og finner verdi i online meninger av jevnaldrende og fremmede. Sosiale medier er en fremtredende faktor i nesten hver eneste forbrukers dagligliv, og bedrifter må dra nytte av det for å forbli relevant. Digitale skjermer tillater i økende grad at innholdsansvarlige kan inkludere sosialt innhold fra kunder på en helt ny måte, samtidig som de bidrar til å fremme sosiale mediers nærvær av merkevaren.

Den digitale displayindustrien blomstrer, men har ikke noe formål med mindre de fylles med godt innhold. Etter hvert som bedrifter tilpasser seg det blomstrende potensialet for digitale skjermer, er det viktig at de utvikler innholdsstrategier for å holde tritt. Digitale skjermer blir stadig mer håndterbare, tilpasningsdyktige og interaktive, og innholdsforvaltere begynner å forstå viktigheten av sosial media integrasjon. LED Display-løsninger er revolusjonerende i butikklokalet, og for å unngå å stå igjen på startstreken, er det viktig å være med nå. For å lære mer om digital skilting i detaljhandel, samt hvordan våre LED-displayløsninger kan hjelpe virksomheten din, ta kontakt med meg på telefon 92477499 eller e-post: bjorn@digisigns.no.

Meny